Kao završna faza u razvoju proizvoda, marketinga i prodaje, process plaćanja ima izuzetno veliki uticaj na očekivane prihode. Ovo je i logično jer tek samom prodajom i naplatom mi verifikujemo kvalitet do tada izvršenih aktivnosti. Efikasni procesi, sa svojim pratećim visokim stopama konverzije, su zaduženi za realizaciju većine prodajnog potencijala koji trgovac generiše. Nasuprot tome, neefikasni procesi, ne uspevaju da privedu kraju mnoge potencijalne prodaje koje obavljaju. Tako se može desiti da ako trgovci ne obraćaju pažnju na svoje procese plaćanja i stopu konverzije, mogu načiniti ozbiljan propust koji ih može koštati izgubljenih prodaja.

Dostizanje visoke stope konverzije se bazira na tri osnovne pretpostavke: 1) strategiji zasnovanoj na lokalnim uslovima i realnostima tržišta, 2) primeni alata za efikasno sprovođenje prodajne strategije, i 3) sposobnosti da se konstantno prati stopa konvezije i vrše podešavanja po potrebi.

Razvijanje odgovarajuće strategije obično zahteva informacije od stručnjaka koji poznaju zemlju ili region u koje trgovci ulaze, jer ono što funkcioniše na tržištu na kome trgovac posluje možda ne funkcioniše na drugom tržištu. Alati koji stoje na raspolaganju trgovcu su mnogobrojni: stotine alternativnih načina plaćanja, mogućnost da se automatski prilagođavaju opcije plaćanja i procesi za registrovanje lokacije kupaca, sofisticirani alati za prevenciju od prevera, i još mnogo toga. Procesom dubinske analitike, uz nadzor stručnjaka za plaćanje, ovi alati mogu biti podešeni da konstantno poboljšavaju stopu konverzije.

Ovo nastojanje da se stalno poboljšava stopa konverzije predstavlja kamen temeljac odgovarajuće strategije. Brojni alati za poboljšanje konverzije koji se mogu pronaći na tržištu mogu biti komplikovani za efikasnu upotrebu. Zbog toga je jako važno da postoje prave smernice za njihovo konfigurisanje. Iskustvo koje finansijske kompanije i institucije imaju vezano za elektronsku trgovinu omogućava im da pomognu svojim klijentima, trgovcima da osmisle konkretne i efikasne strategije, bez obzira na kom tržištu trgovac prodavao svoju robu.

Dostizanje stope konverzije od 100% je naravno nerealan cilj, jer uvek će biti onih kupaca koji pokušavaju da izvrše prevaru, pa samim time ta plaćanja treba blokirati, odnosno onemogućiti. Takođe će uvek biti momenata gde kupac u poslednjem trenutku promeni mišljenje i odustane od kupovine. Ipak, svaki potez koji nas približava toj stopi od 100%, čak i postepeno, donosi dodatni prihod za trgovca. Zbog toga je samo nastojanje da se postigne ta nedostižna stopa konverzije od 100% ipak vredan i značajan cilj. Uvek treba težiti održavanju visoke stope konverzije, ako je moguće, uz asistenciju eksperata iz oblasti elektronske trgovine, sve u cilju postizanja boljeg rezultata poslovanja.

Related Articles

Need Secure Online Payments?

We enable merchants to accept online and mobile payments from buyers worldwide.
Allsecure

Established in 2001. AllSecure became a global Payment Service Provider dedicated to providing tailor-made online payment solutions that solve issues and suite the requirements of its clients.
Our PCI DSS Level 1 payment gateway processes in multiple market and currencies through single platform in a smart and cost-effective way. The aim is to optimize the clients’ payment solutions using the best gateway technologies, world class acquires along with our in-depth payment knowledge and professional services.

Contact info
Legal
Secured By
pcidss
visasecure
mcidcheck
amexsafekey
dinersprotectbuy
Accepted Methods
VISA
mastercard
maestro
dinersclub
dinacard
discover
american express
sofort
giropay
cartebleue
bancontact
dotpay
klarna
sepa direct debit