Problemi koji nastaju u vezi sa procesiranjem plaćanja su veoma povezani sa sa doživljajem neugodnosti tokom procesa kupovine. Oba problema često dovode do frustracija kupaca i, konačno, njihovog odustajanja od kupovine. Razlika je u tome što neugodnosti u procesu online kupovine najčešće nastaju zato što se tokom procesa kupovine zanemari neki aspekt važan kupcu, dok problem vezani za procesiranje transakcija proističu iz nedovoljne efikasnosti sistema za procesiranje transakcija t.j. Payment Gateway rešenja.
Na tržištu Srbije, danas možete koristiti usluge nekoliko rešenja za procesiranje online plaćanja – Payment Gateway-a. Svaki od njih ima svoje prednosti i mane. Odluka o tome koje će rešenje koristiti nije ni malo laka. Zato ćemo pokušati da skrenemo pažnju na elemente procesiranja koji mogu negativno uticati na konverziju plaćanja.
I vaši kupci su savremeni ljudi od krvi i mesa, što znači da je njihova koncentracija kratkotrajna. Ako je stranici za plaćanje potrebno dugo vreme da se učita, što je u online svetu sve preko sekund-dva, kupca suočavamo sa nekoliko potencijalnih problema. Ili sam proces plaćanja treba ponoviti zbog tehničkih razloga. Ili kupac nije potpuno siguran da li je sve u redu sa stranicom pa sam odustane. Šta god da se desi, trgovci ne treba da očekuju da će kupac nastaviti da pokušava. Mnogo im je jednostavnije da prosto odustanu od kupovine. U krajnjem slučaju druga opcija za kupovinu je na jedan ili dva klika od njih. Zbog toga je neophodno da proces plaćanja bude brz, pouzdan i efikasan.
Pokušaji prevara pri online plaćanjima mogu biti prava noćna mora za online trgovce. Ti pokušaji svakako moraju biti osujećeni i a prevare sprečene. Jasno je da tako sprečene transakcije snižavaju vašu opštu stopu konverzije (usled neobavljene prodaje). Međutim, sam efekat je očigledno pozitivan.Upravo zato, Payment Gateway rešenja implementiraju sisteme za zaštitu od prevara. Ipak je najskuplja transakcija – prevarna transakcija.
Međutim, i tu treba imati meru. Problem često nastaje kada je vaš sistem za zaštitu od prevara je podešen tako da su uslovi prestrogi i umesto da prepozna prevara i njih blokira, on blokira prave kupce. E to dovodi do stvarnog smanjenja stope konverzije, ali i smanjenja samog neto rezultata.
Sistem za borbu protiv prevare mora da bude takav i tako podešen da prepozna i spreči prevare, ali da je, opet, dovoljno sofisticiran da ne zaustavlja legitimna plaćanja koje moraju da teku lako i jednostavno. Mi to postižemo primenom jednog od globalno najefikasnijeg sistema za prepoznavanje i prevancije prevara. Svaka transakcija plaćanja prolazi kroz četiri osnovna alata za prepoznavanje rizika:
Međutim nije dovoljno samo automatski primenjivati određene kriterijume, jer odluka nije uvek crno-belo. Često je potrebno da vam sistem omogući da primite informaciju o rizicima vezanim za transakciju i da vam dozvoli da vi lično, odraditi proveru plaćanja (na primer kontaktirati kupca lično radi provere razloga za specifično ponašanje koje je dovelo do upozorenja na rizičnost transakcije).
AllSecure štiti vaše platne transakcije. Naše rešenje za upravljanje rizicima obezbeđuje trgovcu širok spektar filtera za detekciju prevara, kao i aplikacija koje služe ubrzavanju plaćanja i smanjenju broja reklamacija, čineći internet poslovanje bezbednim i komfornim. Koristimo više nivoa zaštite i tako umnogome umanjujemo potencijalne rizike. Multipliciramo strategiju bezbednosti kroz primenu tehnologije i znanja koja dovode do izbalansiranog modela zaštite i profitabilnosti internet trgovine. Prepoznajte prevare pre nego što nastanu!